אימון לילדים

אימון ילדים – מה קורה כשלא מזהים את היכולות הקיימות בנו?

איך אנחנו אלופים בלאסוף כישלונות ולהציף את עצמנו בכל מה שהשתבש בעבר, או עלול להשתבש בעתיד. למהר ולתייג את עצמנו בכל מיני אפיונים ונקודות תורפה, כך שבכל פעם שנצטרך לגייס איזו איכות פנימית כדי לעשות את הצעד הבא, תהבהב איזו נורת אזהרה, נרים את ידית הבלמים ונעצור במקום בחוסר אונים. אימון לילדים מסייע לעקוף את המכשול הזה.

אז אני תוהה, איך זה שאני, שסיגלתי לעצמי אורח חיים ספורטיבי ב 11 השנים האחרונות, משכימה קום לאימונים, רצה למרחקים של 25 ק"מ, ברגע של החלטה נכנסתי לתהליך של שמירה על אורח חיים בריא והורדתי 25 ק"ג במשקל, יכולה לומר על עצמי שאין בי עקביות, התמדה ונחישות?

איך זה שאני שומעת תגובות של קוראים על כמה הכתיבה שלי נגעה בהם, כמה הם מזדהים, מתרגשים או על הערך שהם קיבלו, ועדיין לא בטוחה ביכולות הכתיבה שלי, בידע שצברתי וממעיטה בערכי בתחום הזה?

אימון ילדים ילמד את הילד לזהות את המקומות הללו בעצמו ולפתח באמצעות זה את הערך והבטחון העצמי.

אימון ילדים – הודיה מתקנת

אז כשהספקות לגבי היכולות והכישורים שלי זוקפים קומה אני שולפת את הכלי מתהליך אימון לילדים, בו אני משתמשת, ויוצאת ללקט מדי יום עדויות לאותן איכויות שכבר קיימות בי, ובודקת איך הם יכולים לשמש אותי בצעד הבא.

אחת ההנחות בתהליך אימון לילדים היא שבכל אחד מאיתנו יש את הכוחות והאיכויות להן הוא זקוק על מנת לגדול ולהתפתח. יתרה מכך, הוא השתמש בהם כבר בעבר, ואפילו עושה בהם שימוש יומיומי.

מכירים את הילדים שחווים חווית הצלחה אבל מיד מיחסים אותה לגורם חיצוני? היה לי מזל, המבחן היה קל…. או ילדים שהצליחו לשפר את ההישגים שלהם, רואים התקדמות ועדיין מתסכלים על השגיאות והטעויות? בדיוק במקום הזה, אימון לילדים ישקף לילד את מה שקיים בתוכו שהביא אותו להצלחה, ואת מה שאפשר את ההתקדמות.

אימון ילדים – איך מתחילים לחזק את היכולות

אימון לילדים משמעו שהילד מחליט בתחילת תהליך האימון על איכות פנימית אותה הוא רוצה לחזק, ויוצר לעצמו דמיון מיטבי שלו משתמש בה בדיוק באופן ובמקום שהוא רוצה שהיא תבוא לידי ביטוי. במקביל לתהליך הוא ימצא ביטויים של אותה יכולת ביומיום שלו.

משמעות התהליך של אימון לילדים, מעבר לעניין המודעות העצמית ההולכת ומתפתחת של הילד, שהוא יגיע להבנה וידיעה שהנה הכוח הזה קיים בו, זמין לו והוא יכול להשתמש בזה בכל רגע נתון. וככל שיהיו לו יותר הוכחות ממילא הוא ייתן לו יותר ויותר ביטוי.

בנוסף, תפקידו של המאמן בתהליך אימון ילדים הוא לשקף לילד את כל החוזקות שלו, ללא כל קשר למטרה לשמה הוא הגיע. כשהילד ישתף בחוויה שעברה עליו במהלך השבוע, ואיך תפקד בתוכה אני ארצה להיות הקול הזה שיכוון אותו ללמוד משהו על עצמו מאותה התנהלות. אחת המטרות בתהליך אימון ילדים היא היכולת של הילד לאמץ לעצמו את הקול הזה, כך שיוכל להקשיב לו בפעמים הבאות.

זיהוי הכוחות והיכולות באימון ילדים – התפקיד ההורי

איפה אנחנו כהורים יכולים להכנס לתמונה ולחזק – כשנדע לשיים לילד את הכוחות והמשאבים שיש בו בהקשר לפעולותיו ולהתנהגותו. כשאנחנו רוצים לחזק אצל הילד יכולת מסויימת, נאתר כל התנהגות שעשויה להצביע על אותה יכולת, גם אם היא הופיעה לזמן קצר, וגם אם לקח לו זמן לבטא אותה ונשבח אותו עליה. שימו לב שהחיזוק יהיה על ההתנהגות ולהוסיף על איזו יכולת זה מצביע בניגוד למחמאה כללית על הילד כגון: מקסים, נפלא וכד'.

בתהליך אימון ילדים, רצוי לשלב הדרכת הורים אם ע"י המאמן עצמו או באמצעות הדרכה חיצונית.

אימון לילדים – האחרים המשמעותיים

בתהליך של אימון ילדים נלמד את הילד כיצד הסביבה הקרובה שלו – חברים, מורים בני משפחה קרובים ואפילו דמויות נערצות מעולמו יכולות לשקף לו תכונות שקיימות בתוכו. זהו אחד מהרעיונות הקסומים בתהליך של אימון ילדים, בו עובר הילד ממקום של קנאה האחר על תכונה כזו או אחרת שיש בו להבנה שאם הצליח לזהות את התכונה משמע היא קיימת בו, וכעת הוא יצא לחפש איפה היא באה לידי ביטוי ביום יום שלו.

שיקוף באימון ילדים – מה קורה כאשר אני מזהה תכונה שלילית באחר?

נכון, לא תמיד אנחנו נזהה אפיון חיובי. בתהליך של אימון ילדים זה טבעי שישתקפו גם אפיונים פחות מיטיבים. באימון לילדים נשמע ביקורת על האחר: שתלטן, אגואיסט, חושב את עצמו וכו'. כאן ילמד הילד לבחון האם במקומות מסוימים האם האפיון הזה קיים גם בו ואיך הוא מתמודד איתו.

רוצים שילדכם יתחילו לראות את היכולות והכוחות שבו? מעוניינים לשמוע יותר על הדרך שבה זה מתבצע בתהליך אימון ילדים?

מוזמנים ליצור קשר.

אימון אינטגרטיבי