התקפי זעם אצל ילדים

התפרצויות זעם
מאמרים בנושא זעם אצל ילדים

התקפי זעם אצל ילדים

התקפי זעם אצל ילדים הן למעשה התנהגויות שמביעות כעס, כאשר המקור שלו הוא רגש ראשוני כגון פחד, תסכול, חוסר אונים. למעשה כל קושי בהתמודדות עם

קרא עוד »

התקפי זעם אצל ילדים

התקפי זעם אלו הם תגובות התנהגותיות בהתמודדות עם מציאות בלתי רצויה.  המקור להתנהגות זו הוא לרוב רגש לא נעים כגון: תסכול, אכזבה, פחד, כעס, ייאוש, עצב וכד'. 

התקפי זעם אצל ילדים מופיעים לראשונה בגיל שנתיים בקירוב, לרוב בקונפליקטים שנוצרים בין הילד להורה כאשר הילד מגלה עצמאות ורוצה להרגיש את הכוח וההשפעה שיש לו. ככל שהשפה מתפתחת ואיתה יכולת הוויסות כך יפחתו התקפי הזעם עד שייעלמו בהדרגה. הילד ילמד לווסת את עצמו ולבטא את הצרכים והקושי שלו מילולית. 

לרוב, התקפי זעם אצל ילדים חולפים עם התמודדות טובה של ההורים, עם הצבת גבולות ברורים וסמכות הורית מיטיבה. רצוי לפנות לייעוץ כאשר נמשיך לראות ביטויים של התקפי זעם כגון: צעקות, אלימות, רקיעות רגליים, התנגדות, עקשנות וסרבנות מאחר והן פוגעות בתפקוד של הילד וגורמות לתסכול רב לסביבה שלו. 

התקפי זעם אצל ילדים שכיחים בקרב ילדים עם קשיי קשב וריכוז, קושי בוויסות חושי, הפרעת התנהגות מתריסה (ODD) והיפראקטיביות. איתור מקור ההתנהגות – לרוב אבחון – מאוד יסייע הן ברמת הידיעה שתפחית מתחושת התסכול והאשמה שלעיתים מתלווה במקרים כאלה, והן בדרכי הטיפול היעילות. 

צור קשר

לשיחת ייעוץ

השאר/י פרטייך ואשמח לעזור לך